czwartek, 23 grudnia 2010

Dziś był prawdziwie ciastkowy dzień. Poranny popłoch i poranny spokój, tata w swoim nowym dorosłym szlafroku robi miny przeziębionego człowieka. Kawa, kanapka z serem i dekoruj córuchna póki paluszki młode. Ściub oczy guziki i smutki jednego z pierników, tego chorego, co wygląda jak weteran z obciętymi kończynami, w pampersie, z miną zbolałą. Niejedno widział.

Herbata za herbatą. Za oknem synowie i córy Adama urabiają kończyny po łokcie wlekąc się po błocie ciągnąc siaty z szynkami pomarańczami wódkami i zestawami dove i fa dla tych którym coś trzeba. Śnieg sypie zawsze w oczy. Osowiałe wrony siedzą na łysych drzewach wytężając sokoli wzrok wypatrują, co by tu porobić ciekawego w ten drugi dzień ferii zimowych. Może poczytają... A może jak mama wróci z pracy to ozdobią kruche ciastka? W towarzystwie Kury Ika i Psa Sota, jak zaprezentowane.


A wieczorem gdy druga - robiona w panice bo połowa pierwszej zniknęła a ja chce je jeść codziennie i ciągle - partia pierników wyjdzie z piekarnika, naleją do kubasów glogg i obejrzą głupi słodki świąteczny film. Wyjedzą migdały i rodzyny papompowane niczym węzły chłonne w szczytowej fazie przeziębienia. Upiją się i będzie pięknie.


Jutro wigilia!


Wesołych świąt dzieci cz. 2 ;)

17 komentarzy:

  1. ja jestem jakaś totalnie antypiernikowa, nie przepadam za nimi specjalnie. a może po prostu nigdy nie miałam okazji jeść takich naprawdę pysznych :P
    Wesołych! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajne ludzie
    radosnych świąt

    OdpowiedzUsuń
  3. boskie zdjęcia, boski opis, boski klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych..śnieżnych .. pachnących piernikiem i ciasteczkami Świąt Bożego Narodzenia oraz najpiękniejszych prezentów pod choinką :-) zyczy kiwi

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie napisane..zwłaszcza ten framgment o dove i fa mi się podoba :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyyyle ciastek :)))
    Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam w tym roku focha i nie lukruje pierniczków:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale zgrabne te pierniczki! i ciastko "zima" mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. W końcu otworzyły mi się wszystkie zdjęcia. Ale cuda! Też zrobimy glogga! Wszystkiego naj!

    OdpowiedzUsuń
  10. udanej zabawy Sylwestrowej i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku zyczy kiwi :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. NO WA NO CIA
    NO WA NO CIA
    no kasiuuuuuu!

    OdpowiedzUsuń
  12. glogg z migdałami? DObre, dobre.

    A mi się smutne piernikowe ludki podobają i ten zimowy błekitny pierniczek. Love.

    OdpowiedzUsuń
  13. Napisałabyś coś wreszcie !

    OdpowiedzUsuń
  14. Eeeej,co tu tak cicho?:)
    Co tam u bzu sylwestrowo-noworocznie-trzechkrólowo?

    OdpowiedzUsuń
  15. No weź już idź z tą notką, ile można! ;|

    OdpowiedzUsuń